Rabu, 13 April 2011

MAKTAB & PLKN KUMPULAN 2 SIRI 8/2011 DIUMUMKAN

8Alamak!!!! 13 April 2011 hari ini saya dah dapat dua berita hangat..kekeke...saya dah dapat semak temuduga maktab KPLSPM & PLKN....Firstly,saya mau cerita pasal maktab lah k..apa perasaan??hurm..saya pun tak tahu..memang takda perasaan langsung..haha..gembira? sedih? kecewa? tak tau lah..sebab saya dah mind set yang saya redha apa pun yang terjadi...mean tak kisah..asalkan saya sambung belajar yang saya sukalah..haha...kalau saya tak dapat maktab pun,saya ok jak &plan lain akan diteruskan..huhu..Tapi,sekarang ni ceritanya saya dapat temuduga dengan berbekalkan SPM 5A sahaja...jurusan Pendidikan Bimbingan..Pendidikan apa tu erk??saya kurang pasti..harap2lah berkaitan kaunseling...sebab cita2 saya memang nak jadi kaunselor (Motivator) haha..Tarikh temuduga 21 April ni kat Maktab Gaya...apa yang patut saya buat erk? saya xda pengalaman temuduga pun...adapun time kat sekolah....temuduga pembimbing rakan sebaya...tak sangka jadi pengerusi lak..(kisah lalu)..Kawan-kawan banyak yang tak dapat..janganlah korang sedih..mungkin Tuhan dah berikan kamu jalan lain yang lebih mudah daripada ni..kan3x...saya ni pun belum tentu boleh dapat...sama-samalah kita redha dengan setiap ketentuan selepas ini k...
cerita kedua,saya dapat PLKN siri 2,2011 dekat Sipitang...Alangkah gembiranya saya apabila 2 orang kawan rapat saya pun dapat kem yang sama..bukan senang mau dapat kem yang sama apatah lagi 1 geng!!! Inilah rezeki yang saya dapat..Alhamdulillah..Tapi,mungkin banyak perkara akan tergendala..maklumlah time Plkn tuu pasti sibuk dengan urus macam-macam hal..ayooo......sedihlah saya tak dapat bercuti dengan keluarga lagi tahun ni..tahun ni pi sarawak buat ke-2 kalinya...tiket pun dah booking..lagi kesian time saya mau balik dari tamat PLKN nanti,keluarga saya masa tu masih bercuti di sarawak..sapa mau jemput saya nanti???T_T...jealous saya tau tak dapat bercuti lagi...lagi 1 hal,masa saya PLKN tu juga ada cousin saya akan kahwin..alamak!!!! saya mau juga pi rumah orang kahwin tuu..dah lah kali pertama melangsungkan perkahwinan,sebelah rumah saya lagi...ayoo....(p/s: boleh saya balik ka tu?) hehehe... lagi 1 hal,saya tak dapat tengok my favourite japanese drama (kalau belum tamat),korean drama,naruto shippudeen,my facebook,twitter,blog,the latest story about super junior,DBSK,Onew shinee!!!!....ah!!! sedih3x...takpa2..ada hikmahnya tu nanti kan...
So,apapun,doakan yang terbaik untuk saya..harap-harap semuanya akan berjalan dengan lancar!!!


With Love,
HY.ARA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan