Ahad, 24 April 2011

SCHOOL TEACHER INTERVIEW EXPERIENCE~!!!!

Hah!!! baru-baru ni 21 April saya gi temuduga IPGM kat maktab gaya...saya ambil jurusan pendidikan bimbingan...memang nervous sangat3x time mula2..biasalah tuu awal2 punya feeling..hehe...temuduga tuu ada 3 bahagian..mula-mula ujian INSAK!!! 30 minit jak...soalannya 135 soalan...ingat!!! guna pensel 2B jak!! jangan pandai2 guna pen...ok!!!^^..pastu temuduga kumpulan...time tuu saya dan 5 orang rakan...5 perempuan 1 lelaki....ada yang dari Lawas,pitas,Ranau,Beaufort n so on..haha....time temuduga kumpulan tu,kami kena tanya pasal televisyen....ada 2 soalan...temuduga kumpulan tuu kita berbincang jak sesama kumpulan...macam forum tapi x da pengerusi lah..hehe...nasib baik mudah jak soalannya..hentam jak bercakap..yang penting berjawab..huhu..lepas temuduga kumpulan,tibalah pula masa untuk temuduga individu...jeng3x...time menunggu giliran,hairan saya lihat kawan2 yang lain sibuk dengan buku2 dorang...semangat la..bagus2x!!!! saya sorang jak xda bawa buku2..dorang semua ada lengkap dengan isu2 semasa..haha....pelik2x.... sekali tiba giliran saya temuduga,sebelum masuk ketuk pintu dulu..haha..pastu bagi salam..bila kena suruh duduk,baru duduk..dan jangan bersandar time duduk tuu k..haha..mula2 lagi dah kena suruh speaking english..tapi senang jak...kena suruh perkenalkan diri jak..hehe.....at the same time saya sudah kena bagi ayat "very good" hahahahaa....pastu kena tanya pula pasal kokurikulum saya..maklumlah sijil kokum saya penuh..itulah penemuduga ni tanya saya adakah benda tuu membantu dan macamana kasi bahagi masa untuk akademik dan kokurikulum..huhu....nasib baik berjawab..kan dah kena bagi ayat "hebat"..hahahaha...pastu,saya kena tanya lagi pasal isu semasa pasal pendidikan...bukan saya yang cakap,tapi dorang yang bagi isu sendiri..n saya tolong jawab jak apa yang ditanya..hahaha....bila dah dijawab soalannya tuu,kena bagi ayat lagi "good"...hahahaha.....bosan aku dengar...hahaha...lastly sebelum keluar tuu,kena suruh menyanyi...adui..menyanyi lagi tuu...aku mau buat intro perbahasan,tapi dorang x mau...kena suruh menyanyi juga..terpaksalah saya menyanyi lagu nasyid tau..hahah...nasib baik ton suara saya sedap..hahaha.....mau juga saya nyanyi lagu korea,tapi sya takut dorang x faham dan yang lebih penting suara wanita tu kan aurat..jadi,saya guna lagu nasyid jakla..hahaha.....dan lepas tuu,tamat...keluar lah saya dari bilik yang menakutkan tuu..huhu..rupa2nya say ke-2 last budak yang kena temuduga......Sekarang I feel good~!!!!^^ Thanks to my mum and my 2nd brother coz temankan saya...saranghae omma,oppa~!!!^^

With Love
HY.ARA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan