Isnin, 26 Mac 2012

UJIAN HIDUP BUAT DIRI INI

Allahu akbar... betapa dugaan ini melanda kepada diriku secara datang & mendatang dalam waktu yang sama... Namun ana masih tetap bertahan... ana juga insan lemah,terkadang airmata jatuh membasahi pipi.... moga airmata yg telah jatuh itu dapat menyucikan dosa2ku selama ini... Dugaan mendatang kepadaku tiada siapa yg tahu sakitnya melainkan ana dan DIA... orang tak kan tahu apa yg ana rasa... namun semua itu ana terima dan ana memang dah jangka ini adalah dugaan..apabila dah tahu ini adalah ujian hidup, maka ana jalaninya dengan tabah,tiada rungutan... mengawal diri daripada bersikap panas itu amatlah susah... namun ana masih mampu bertahan,sesekali tidak akan marah sesiapa, hanya mampu berdiam diri dan menahan diri...dan harapnya apabila ana sendiri sudah bertahan seperti ini,jangan ada insan2 lain yg mengambil kesempatan dlm kelebihan yg ada pada diri ini...jgn engkau marahkan diri ini,sebab diri ini juga punya nilai & perasaan,sakit terasa org tidak akan tahu,org yg baca ni pun tak kan tahu... tolong jaga peribadi bersama...sebab ana sendiri sedang menjaga hati anda :)
Ya Allah, terima kasih atas cubaan yg telah engkau berikan.... bersyukur juga diberi dugaan seperti ini........mematangkan fikiran...dan yg penting ana tahu disebaliknya ada hikmah sama ada hikmah itu ana nampak sendiri atau tidak, :)


p/s :: eh nak cerita tambahan sikit...^^  sebelumnya sangat jarang terserempak,hari ini ada pula sidia dihadapan mata... nak tahu? ana terlihat si baju putih tadi, automatik ana tersenyum ^____^ syukran walaupun engkau tak tahu ...
manisnya senyuman, penawar duka :))))))))

ALHAMDULILLAH :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan